Monday, February 1, 2010

Gotong Royong Perdana DUN Permatang Pasir

Ini lah barisan kita yang ikhlas berjuang.....
Sebahagian masyarakat kampung yang hadir
pada majlis peramian penutup Gotong Royong Perdana

Khusyuk mendengar ucapan....


Penat bergotong royong
"kampung bersih....jiwa tenang"


Permatang Pasir 31/01/10 - Gotong royong perdana anjuran Pusat Penyelaras DUN Permatang Pasir telah berjaya diadakan selama 2 hari bermula dari 30/01 sehingga 31/01. Sebanyak 24 kampung seluruh DUN melibatkan hampir 2 ribu rakyat telah bersatu bagi menjayakan program ini yang dijalankan serentak.

Melalui program ini, Pemimpin tempatan dapat bersama-sama mendekati rakyat dan rakyat berpeluang untuk menyatakan segala permasalahan kampung mereka. Ini dapat dilihat melalaui sambutan yang mengalakkan dari seluruh warga Permatang Pasir. Melalui program ini juga, ianya dapat mengeratkan tali persaudaraan masyarakat setempat dan ini seterusnya membuktikan program-program UMNO sentiasa mendekati masyarakat bersesuain dengan slogan keramat UMNO Juara Rakyat yang dilancarkan baru-bari ini.

Majlis Perasmian Penutup telah disempurnakan oleh Ybhg Dato' Abdul Jalil Abdul Majid dan dihadiri oleh Naib Ketua Bahagian yang juga Penyelaras DUN Penanti, Tuan Hj Rahim Hj. Man dan Puan Hjh Normala Bt Hj Abdul, Ketua Wanita UMNO Bahagian Permatang Pauh dan YB Datuk Arif Shah ADUN Seberang Jaya serta pemimpin-pemimpin masyarakat. Menurut Penyelaras DUN Permatang Pasir yang juga Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian, Sdr. Zaidi, matlamat program ini adalah untuk memupuk sifat tolong menolong, berkerjasama dikalangan masyarakat dan sifat tanggungjawab terhadap kebersihan kampung harus dipupuk melalui satu semangat. Ini secara tidak langsung dapat mewujudkan persekitaran yang sihat.

Didalam majlis yang sama, disampaikan juga sumbangan berupa hamper kepada golongan miskin sekitar Permatang Pasir.

Satu lagi program UMNO Juara Rakyat...rakyat didahulukan pencapaian diutamakan....





No comments:

Post a Comment