Monday, February 15, 2010

Gong Xi Fa Chai........







13 Februari, Permatang Pauh - Bermula dari jam 10 pagi, Ybhg Dato' Abdul Jalil B. Abdul Majid, Ketua UMNO Bahagian Permatang Pauh telah turun padang bagi sama-sama merasai sambutan Tahun Baru Cina pada tahun ini.

Bermula dengan Pasar Basah Pekan Permatang Pauh, Persatuan Budist Kubang Semang dan berakhir di Cross Street, pemimpin UMNO ini telah disambut dengan meriah oleh masyarakat berketurunan Cina di sekitar Parlimen Permatang Pauh. Kunjungan Ybhg Dato Abdul Jalil telah ditemani oleh pemimpin-pemimpin Bahagian dan masyarakat setempat. Turut bersama-sama ialah En. Lau Cheik Tuan, Penyelaras Parlimen Permatang Pauh.

Dalam kunjungan mesra ini, Ybhg Dato' Abdul Jalil telah sudi untuk menyampaikan sumbangan buah limau kepada masyarakat setempat sambil meninjau permasalah rakyat khususnya masyarakat kaum Cina sekitar Parlimen Permatang Pauh.

Beliau mengharapkan, sambutan Tahun Baru Cina pada tahun ini akan lebih meriah dan dapat mengiratkan tali persaudaraan dan persefahaman dikalangan masyarakat setempat. Kesejahteraan bermasyarakat yang diterapkan oleh Kerajaan BN melalui semangat 1 Malaysia diharapkan mampu menjana persefahaman dan kesepakatan didalam sebuah negara yang berbilang bangsa dan Agama.

Semangat yang telah diterap sejak Merdeka ini harus dipertahankan dan segala dakyah dan propaganda Pembangkang harus ditangkis demi sebuah keamanan ujarnya.

No comments:

Post a Comment